Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 1
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. służby pięter
B. służby parterowej
C. działu technicznego
D. sekcji rekreacyjnej
HGT.03 Pytanie 2
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z zatrudnionych w służbie pięter regularnie współdziała z dysponentem w celu aktualizacji danych dotyczących statusu pokoi oraz harmonogramu ich sprzątania?
A. Pracownik odpowiedzialny za korytarze
B. Inspektor pięter
C. Pokojowa na dyżurze
D. Osoba zajmująca się magazynem
HGT.03 Pytanie 3
Obsługa gości w obiekcie świa…
Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi
A. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
B. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
C. sejf, bagażnik, biurko lub stół
D. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
HGT.03 Pytanie 4
Obsługa gości w obiekcie świa…
Mycie okien, czyszczenie żaluzji, przestawianie mebli w celu posprzątania trudno dostępnych miejsc oraz pranie wykładziny to przykłady działań wykonywanych w ramach porządkowania
A. gruntownego
B. awaryjnego
C. sezonowego
D. okolicznościowego
HGT.03 Pytanie 5
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych technik jest najbardziej skuteczna w usuwaniu gumy do żucia przylepionej do tapicerowanej kanapy?
A. Odkurzanie
B. Użycie zamrażacza
C. Zdrapanie nożem
D. Użycie środka odtłuszczającego
HGT.03 Pytanie 6
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką substancję powinien zastosować pracownik do mycia luster w węźle higieniczno-sanitarnym?
A. płyn zawierający alkohol
B. czystą wodę
C. środek do dezynfekcji
D. impregnat
HGT.03 Pytanie 7
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są etapy sprzątania pokoju hotelowego, które należy wykonać w odpowiedniej kolejności?
A. Wietrzenie, opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie
B. Opróżnienie kosza i popielniczki, ścielenie łóżka, odkurzanie, wietrzenie
C. Ścielenie łóżka, opróżnienie kosza i popielniczki, odkurzanie, wietrzenie
D. Wietrzenie, ścielenie łóżka, odkurzanie, opróżnienie kosza i popielniczki
HGT.03 Pytanie 8
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na przygotowanie wstawki powitalnej dla gościa VIP, pokojowa powinna w przygotowanej przestrzeni noclegowej umieścić
A. drugą poduszkę
B. poranną gazetę
C. dodatkowe łóżko
D. bukiet kwiatów
HGT.03 Pytanie 9
Obsługa gości w obiekcie świa…
Hotel nie bierze odpowiedzialności za bagaż gościa pozostawiony
A. w restauracji hotelowej
B. w pokoju gościnnym
C. w sali konferencyjnej
D. w bagażniku pojazdu
HGT.03 Pytanie 10
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać
A. recepcjoniście concierge
B. dyrektorowi hotelu
C. właścicielowi
D. kierownikowi służby pięter
HGT.03 Pytanie 11
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinno się przechowywać kawę ziarnistą, aby zachować jej cechy organoleptyczne?
A. W torbie papierowej, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
B. W metalowej puszce w wilgotnym i nasłonecznionym miejscu
C. W aluminiowej puszce, w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu
D. W papierowym opakowaniu laminowanym, w miejscu nasłonecznionym
HGT.03 Pytanie 12
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych zestawów śniadaniowych odpowiada zasadom zdrowego żywienia?
A. Bułka pszenna z masłem, jabłko, herbata z mlekiem
B. Chleb razowy z szynką, papryka, kawa zbożowa
C. Kajzerka z masłem, miód, dżem, kawa zbożowa
D. Chleb żytni ze smalcem, ogórek, herbata z mlekiem
HGT.03 Pytanie 13
Obsługa gości w obiekcie świa…
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien być przygotowany?
A. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
B. Herbata/sok, pieczywo, jaja, wędlina
C. Kawa/sok, bagietka, wędliny
D. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
HGT.03 Pytanie 14
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki napój należy przyrządzić na śniadanie wiedeńskie?
A. Kawę z zimnym mlekiem
B. Herbatę z mlekiem
C. Herbatę z cytryną
D. Kawę z podgrzaną śmietanką
HGT.03 Pytanie 15
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?
A. A la carte
B. Room service
C. Bufetową
D. Bankietową
HGT.03 Pytanie 16
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie naczynie jest przeznaczone do serwowania rozlanych soków i nektarów?
A. szklanica
B. pokal
C. tumbler
D. stopka
HGT.03 Pytanie 17
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania kontynentalnego w wersji rozszerzonej obejmuje serwetkę, talerzyk deserowy, nóż zakąskowy, filiżankę ze spodkiem oraz łyżeczkę do kawy, a także
A. średni widelec stołowy, szklankę do napoju zimnego
B. widelec zakąskowy, kieliszek na podstawce, goblet
C. łyżkę oraz średni widelec stołowy, goblet
D. widelec zakąskowy, talerzyk na pieczywo, nóż do masła
HGT.03 Pytanie 18
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient hotelowy na specjalnej karcie zaznaczył herbatę, jajecznicę z szynką, masło oraz pieczywo. W ramach usługi room service należy przygotować
A. tacę wyłożoną serwetką, talerz płaski, nóż, widelec, filiżankę na spodku z łyżeczką
B. zestaw śniadaniowy z wybranym, szczelnie zamkniętym asortymentem potraw
C. stół jednoosobowy, talerz płaski, nóż, widelec, nakrycie do jaj, filiżankę na spodku z łyżeczką
D. bufet stolowy starannie udekorowany z pełnym kompletem zastawy
HGT.03 Pytanie 19
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie należałoby wykorzystać w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w wielu porcjach?
A. Podgrzewacz
B. Kociołek
C. Dekanter
D. Warnik
HGT.03 Pytanie 20
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić, aby zdezynfekować jaja w hotelowej restauracji, gdy będą one wykorzystane w potrawach na surowo?
A. Umyć roztworem wodnym octu
B. Zanurzyć w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Zanurzyć w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
D. Umyć dokładnie w zimnej wodzie
HGT.03 Pytanie 21
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?
A. Usługą uzupełniającą
B. Usługą fakultatywną
C. Usługą komplementarną
D. Usługą podstawową
HGT.03 Pytanie 22
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co można powiedzieć o depozycie hotelowym jako usłudze?
A. uzupełniająca, dodatkowo płatna
B. fakultatywna, dodatkowo płatna
C. towarzysząca, wliczona w koszt noclegu
D. komplementarna, wliczona w koszt noclegu
HGT.03 Pytanie 23
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. OB
B. CB
C. BB
D. AP
HGT.03 Pytanie 24
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto przejmuje z pokoju gościa formularz zamówienia usługi pralni wraz z zabrudzoną odzieżą?
A. Magazynier bielizny
B. Recepcjonista
C. Pokojowa
D. Inspektorka pięter
HGT.03 Pytanie 25
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa usług dodatkowych, jest
A. potwierdzenie rezerwacji
B. zlecenie realizacji imprezy
C. zamówienie na usługi
D. regulamin hotelowy
HGT.03 Pytanie 26
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dla kogo przeznaczony jest druk minibaru?
A. dla gościa, który korzysta z minibaru w lokalu mieszkalnym
B. dla recepcjonisty, który realizuje zamówienie gościa w hotelowym barze
C. dla pokojowej, która uzupełnia zawartość minibaru
D. dla barmana, który sprzedaje wybrane produkty
HGT.03 Pytanie 27
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który członek personelu hotelowego ma obowiązek aktualizowania danych o stanie pokoi dostępnych dla gości?
A. Sprzątaczka
B. Kierownik recepcji
C. Recepcjonista
D. Inspektor pięter
HGT.03 Pytanie 28
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?
A. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
B. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
C. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
D. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
HGT.03 Pytanie 29
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?
A. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
B. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
C. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
D. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC
HGT.03 Pytanie 30
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być zrealizowany, gdy w pokoju hotelowym dostrzeżono insekty?
A. Okresowe
B. Specjalne
C. Sezonowe
D. Ogólne
HGT.03 Pytanie 31
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działanie powinno być przeprowadzone w hotelu, aby zlikwidować mikroorganizmy z powierzchni użytkowych?
A. Sanityzację
B. Deratyzację
C. Dezynsekcję
D. Dezynfekcję
HGT.03 Pytanie 32
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby pozbyć się plamy z lakieru do paznokci na dywanie, należy użyć
A. naturalnego detergentu
B. zimnej wody z amoniakiem
C. spirytusu
D. acetonu
HGT.03 Pytanie 33
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie środki powinna wykorzystać pokojowa do usunięcia plamy z pasty do butów na terakotowej podłodze w hotelowej łazience?
A. spirytus
B. benzynę ekstrakcyjną
C. płyn do mycia naczyń
D. zimną wodę
HGT.03 Pytanie 34
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być używane do szorowania, polerowania i pielęgnacji podłogi marmurowej w obiekcie hotelowym?
A. Odkurzacz autonomiczny
B. Odkurzacz do czyszczenia na mokro i sucho
C. Automat do szorowania i zbierania
D. Szorowarka jednotarczowa
HGT.03 Pytanie 35
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pad to narzędzie stosowane przez pracowników służby pięter do
A. polerowania posadzki
B. czyszczenia toalety
C. usuwania kurzu
D. czyszczenia podłóg
HGT.03 Pytanie 36
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką ilość wody oraz środka czyszczącego powinna wykorzystać osoba sprzątająca do umycia podłogi w hallu recepcyjnym o powierzchni 50 m2, mając na uwadze, że według hotelowej procedury sprzątania na każde 10 m2 przysługują 10 litrów wody oraz 25 ml środka czyszczącego?
A. 100 litrów wody i 250 ml środka czyszczącego
B. 20 litrów wody i 50 ml środka czyszczącego
C. 50 litrów wody i 125 ml środka czyszczącego
D. 10 litrów wody i 25 ml środka czyszczącego
HGT.03 Pytanie 37
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?
A. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
B. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
C. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
D. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
HGT.03 Pytanie 38
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy przeprowadzić w pierwszej kolejności podczas sprzątania węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Umycie glazury nad brodzikiem
B. Umycie podłogi
C. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
D. Wypolerowanie armatury nad umywalką
HGT.03 Pytanie 39
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
B. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
C. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
D. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
HGT.03 Pytanie 40
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo, w pierwszej kolejności, pokojowa w dużym hotelu powinna zgłosić zauważone podczas sprzątania pokoju opuszczonego przez gościa uszkodzenia w wyposażeniu jednostki mieszkalnej?
A. Kierownikowi służby pięter
B. Pracownikowi działu technicznego
C. Zarządcy hotelu
D. Osobie z recepcji